اشتراک گزاری این مطلب

بیشتر افراد در دنیای مدرن امروز به فکر راه انداختن وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود هستند. اما چرا؟ برای سوال خود باید جوابی قانع کننده داشته باشید، باید فواید داشتن یک وب‌سایت را مورد بررسی قرار داده و ببینید آیا برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟

در ادامه قصد داریم برخی از دلایل داشتن یک وب‌سایت را برای شما بیان کنیم.

خوب معرفی شدن و کسب اعتبار

یکی از راه های عالی برای معرفی کسب و کار شما داشتن وب‌سایت در دنیای مدرن امروز است. طراحی سایت به شما این امکان را می‌دهد تا خود و کسب و کار خودتان را به‌صورت کامل معرفی نموده و توضیحات و مزایای کار خود را برای مخاطبانتان توضیح دهید. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که داشتن یک وب‌سایت به کسب و کار شما اعتبار خواهد بخخشید و باعث خواهد شد تا افراد راحت تر به شما اعتماد کنند.

همچنین به یاد داشته باشید زمانی که شما برای خود یک سایت با دامنه اختصاصی همانند www.example.ir  داشته باشید، می‌توانید برای خود آدرس ایمیل منحصر به فرد مانند email@example.ir ایجاد کنید. این کار باعث خواهد شد تا به اعتبار شما افزوده شود و اعتبار بیشتری در بین همکاران خود دریافت کنید.

کسب مشتریان جدید

طبق آمار به دست آمده روزانه بیش از ۴/۲ میلیارد آدم در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که حدود %۹۰ این افراد از اینترنت خریداری کرده و یا با یک شرکت از این طریق در ارتباط هستند. اما آمار به دست آمده در کشور ما نیز نشان می‌دهد که بیش از ۵۶ میلیون نفر از افراد (بیش از %۷۰ درصد ایرانی ها) از اینترنت استفاده می‌کنند.

آمار منتشر شده برای ما حاوی یک پیام است: اینترنت فرصتی مناسب برای جذب مشتری خواهد بود. اینترنت همانند بازاربزرگی عمل می‌کنند که بهتر است آن را از دست ندهید. در نتیجه اگر به دنبال گسترش کسب و کار خود هستید این فرصت را از دست ندهید و برای خود یک وب‌سایت مناسب طراحی کنید. اگر هم جزو آن دسته از افراد هستید که در حال حاضر کسب و کاری برای خود ندارید، برای شروع داشتن یک وب‌سایت کافی است.

داشتن وب‌سایت برابر داشتن صدا

وب‌سایت برای شما همانند یک رسانه عمل خواهد کرد، هرچند به موفقیت رساندن آن سخت خواهد بود. وب‌سایت جایی است که باعث خواهد شد تا شما با مخاطبان خود حرف بزنید و در ارتباط باشید. وب‌سایت به شما این فرصت را خواهد داد تا از تخصص خود برای دیگران نوشته و آموزش هایی را برای آنان طراحی کنید. همچنین می‌توانید مقالاتی آموزنده در زمینه کاری خود برای آن ها فراهم کنید تا با این کار هم شما به تسلط لازم برسید و هم دیگر افراد آموزش هایی را کسب نمایند.

ایجاد روابط جدید

وب‌سایت باعث خواهد شد تا شما ارتباطات خود را گسترش دهید و با افراد بیشتری در حوزه کاری و فعالیت خود در ارتباط باشید. زمانیکه شما مدیریت یک وب‌سایت را به عهده دارید، بدون شک افرادی به سراغ سایت شما خواهند آمد که زمینه کاری مشترکی با یکدیگر دارید، این کار باعث خواهد شد تا شما همکاران خود در زمینه کاری خود را شناخته و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید.

امکان ارزیابی دقیق مخاطبان

یکی از مزیت ها بزرگ داشتن وب‌سایت، امکان تحلیل و ارزیابی است که توسط ساید به شما داده می‌شود. به یاد داشته باشید که  منظور ما فقط دریافت نظرات و پیشنهادات از مشتریان نخواهد بود. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل و ارزیابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال است که در صورت داشتن سایتی مناسب برای شما فراهم خواهد شد.

اجازه دهید موضوع را برای شما واضح تر بیان کنیم: در اینترنت، امکان اندازه‌گیری هرچیزی به‌صورت دقیق وجود دارد. به طور مثال در همین سایت ساز پرتال، شما خواهید فهمید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرد، و با چه دستگاهی از سایت شما دیدن می‌کنند…

این موضوع زمانی برای شما جذاب‌تر خواهد شد که شما از ابزارهای حرفه‌ای همچون گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس برای استفاده کاربران رایگان بوده و نیازی به پرداخت پول ندارید. شما از این طریق خواهید فهمید که کاربران به چه طریقی وارد وب‌سایت شما شده و چه زمانی را در آن صرف می‌کنند، از چه صفحه‌هایی بازدید می‌کنند و همچنین نحوه چگونگی خرید آن‌ها را نیز می‌توانید ببینید.

نجات درخت‌ها

اکثر شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها روزانه حجم بسیاری زیادی از کاغذ را مصرف می‌کنند. دلیل مصرف بالای کاغذ توسط سازمان‌های اعلام‌شده این موضوع است که هر یک از این سازمان‌ها باید به‌صورت جداگانه بروشور خود را به چاپ رسانده و به دست مشتریان و مخاطبان خود برساند. داشتن وب‌سایت راهی است برای جلوگیری از قطع شدن درختان، چراکه شما می‌توانید روزانه مطالب مرتبط به مشتریان خود بر روی وب‌سایت منتشر کرده تا آن‌ها به‌صورت دیجیتالی از مطالب بهره ببرند و روزانه کاغذهای کمتری را روانه سطل‌های زباله کنند.

شما اگر هم نمی‌خواهید به قطع درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی که خودتان صرف ساخت بروشورها می‌کنید فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن باشید. با داشتن یک وب‌سایت به‌راحتی تمام این هزینه‌ها را از بین خواهید برد. مشتریان بالقوهٔ شما می‌توانند به‌صورت آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آن‌ها مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

آیا می خواهید تجارت خود را تقویت کنید؟

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید