اشتراک گزاری این مطلب

تکنولوژی سرعت بسیار زیادی دارد و به طورمداوم در حال تغییر است. از این رو هماهنگ بودن با آن و بهره بردن از بهترین روش‌های بازاریابی، بسیار سخت است. همچنین شما باید بتوانید روش‌های زود گذر و چند روزه را تشخیص دهید و آن‌ها را نادیده بگیرید. اگر شما به دنبال راه‌کارهایی برای ارتقا وب سایت کاری خود و بهبود عملکرد آن هستید، ما را در این مقاله همراهی کنید.

با بررسی هدف وب سایت کاری خود و روش‌های درآمدزایی آن، می‌توانید بخش‌هایی همسو با اهداف خود، به آن اضافه کنید و برای بهبودش تلاش کنید. مثلا فروش، بیشترین بازدید و …

اگر شما هم عادت به وب گردی داشته باشید، قطعا می‌دانید که ویژگی‌های زیادی می‌توان به وب سایت کاری اضافه کرد. بعصی فعالیت‌ها با وجود لذت‌بخش بودن، سود آور هم هستند و به شما برای رسیدن به اهدافتان، کمک می‌کنند. پس استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید.

اما به کار بردن بعضی از این روش‌ها، ممکن است باعث گیج شدن بازدیدکنندگانی که تازه با وب سایت کاری شما آشنا شده‌اند، بشود و با این کار، افراد زیادی را از دست بدهید. شما باید از فعالیت‌هایی که به موفقیت ختم نمی‌شوند و به شرکت شما ضربه می‌زنند، دوری کنید؛ هرچند آن فعالیت‌ها بسیار رایج باشند.

ما در این مقاله از استارتاپت، ۱۱ ویژگی اثبات شده وب سایت کاری را با شما به اشتراک می‌گذاریم. شما می‌توانید به کمک آن‌ها، بازید سایت را بالا ببرید و فروش اینترنتی خود را افزایش دهید.

ایجاد محیطی برای ارتباط کاربران با وب سایت کاری خود

۱. ایجاد محیطی برای ارتباط کاربران با یکدیگر

وجود صفحه‌ای برای چت کردن و ایجاد ارتباط بین کاربران، روش بسیار خوبی برای درگیر کردن افراد با وب سایت شما است. محلی که اعضا بتوانند مستقیما عقاید خود درباره‌ شرکت را به اشتراک بگذارند تا به یکدیگر کمک کنند.

باید برای مدیریت این صفحه، زمان بگذارید و سرمایه‌گذاری کنید. این کار برای درگیر کردن مشتریان با صفحه شما مناسب است و بازدیدکنندگان قابل توجهی برای وب سایت کاریتان ایجاد می‌کند. افزایش بازدیدکننده به معنای افزایش فروش است. البته ساختن گروهی در فیسبوک یا شبکه‌های اجتماعی معتبر و رایج، روش دیگری برای افزایش فروش است که به مهارت کمتری هم نیاز دارد.

۲. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

هر روزه بر تعداد افرادی که از شبکه‌های اجتماعی برای بدست آوردن اطلاعات و اخبار کسب و کار استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. شما هم می‌توانید از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا افراد را به سمت وب سایت کاری خود بکشانید. شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام و پینترست از بهترین و پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند.

بعضی گمان می‌برند که برای بدست آوردن مخاطب در شبکه‌های اجتماعی، باید زمان زیادی را در این شبکه‌ها صرف کنند تا به نتیجه برسند. اما این تفکر غلطی است. شما به راحتی می‌توانید با صرف کمی هزینه، صفحه خود را در توییتر و فیسبوک تبلیغ کنید. اگر به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تسلط ندارید و نمی‌خواهید زمان زیادی را در آن‌ها صرف کنید، بهتر است صفحه‌ خود را به افراد ماهری که در این زمینه تخصص دارند، بسپارید.  

۳. تاثیر بلاگ در وب سایت کاری

تاثیر بلاگ در وب سایت کاری خود

با وجودی که مدیریت بلاگ زمان‌بر است، اما پشتیبانی و بروزرسانی مداوم وبلاگ، می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی بر افزایش بازدیدکنندگان داشته باشد. با استفاده از بلاگ، موتورهای جستجو وب سایت کاری شما را به مخاطبان معرفی می‌کنند. هچنین بلاگ باعث می‌شود که کاربران همیشه از آخرین خبرهای فروش و کسب و کارهای شما، با خبر باشند.

یک وبلاگ با مطالب مفید، راهی موثر برای ایجاد بازدیدکننده و به اشتراک گذاشتن اطلاعات صنعتی شما با آن‌ها است. پس محتوای با کیفیت بنویسید تا موتور‌های جستجو، شما را در رتبه‌های بالا به مخاطبان نشان دهند.

4. ایجاد کاتالوگ محصولات

اگر تازه شروع به کار کردید و تعداد قابل توجهی محصول در وب سایت کاری خود به فروش می‌رسانید، بهتر است از یک کاتالوگ مناسب در صفحه خود استفاده کنید. بدون وجود آن، ممکن است مشتری احتمالی، وب سایت شما را ترک کند و به دنبال سایتی راحت‌تر و مناسب‌تر بگردد. زیرا مشتری باید قادر باشد، نوع محصول و ویژگی‌های آن‌ را در کاتالوگ شما جستجو کند.

گاهی مشتریان به دنبال کالایی خاص می‌گردند اما گاهی هم در جستجوی پیشنهادات ویژه و خاص شما هستند. بهترین کاتالوگ‌ها اجناس مورد علاقه‌ دیگر مشتریان را پیشنهاد می‌دهند.

۵. ارسال خبرنامه برای مشتریان از طریق ایمیل

مانند بلاگ در وب سایت، ارسال خبرنامه از طریق ایمیل هم روشی موثر برای بدست آوردن مشتری وفادار است. اگر در وب سایت خود وبلاگ دارید، کار شما بسیار راحت‌تر است؛ فقط کافی است لیست مطالب جدید را برای کاربران ایمیل کنید.

جهت تسهیل در این امر، می‌توانید از سرویس‌های دیگری که به شما امکانات بیشتری می‌دهند هم برای ارسال خبرنامه استفاده کنید. یکی دیگر از بهترین روش ها این است که انواع پیشنهادهای رایگان مانند گزارش ویژه یا چک لیست، در ایمیل خود ارائه دهید.

۶. ساخت عکس‌ و فیلم‌

ساخت عکس‌ و فیلم‌ در وب سایت کاری خود

از طریق عکس‌ و فیلم‌ در رسانه‌های آنلاین، می‌توان طرز استفاده‌ محصولات، مزایای آن‌ها و نظرات کاربران درباره‌ چگونگی استفاده‌ آن‌ها را نمایش داد. یک آلبوم عکس از زوایای مختلف محصول، به مشتری کمک می‌کند تا محصول مورد نظر را بهتر بشناسد. همچنین می‌توانید فیلم‌ها و عکس‌ها را به طور مستقیم یا غیر مستقیم (یوتیوب و …)، روی سایت خود قرار دهید.

۷. ویدیو‌های آنلاین طرز استفاده‌ محصول

استفاده از ویدیو‌های آنلاین برای نشان دادن محصولات و طرز استفاده‌ آن‌ها، باعث فروش بیشتر شود. همچنین تعداد تماس گیرندگان با شما، بعد از خرید محصول را کاهش می‌دهد. در هر ۲ صورت، به کار بردن این روش مفید خواهد بود.

شما می‌توانید با افزودن این بخش به سایت، جذابیت صفحه خود را برای بازدیدکنندگان بالا ببرید. فیلم‌هایی که برای بازاریابی در نظر می‌گیرید، باید کوتاه باشند؛ اما فیلم‌های آموزشی می‌توانند طولانی‌تر باشند. همچنین می‌توانید ویدیو‌های خود را در یوتیوب، فیسبوک و یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با این کار افراد را به سایت خود جذب می‌کنید.

۸. تبلیغات در وب سایت خود

از طریق پروژه‌های مرتبط یا توسط لینک مستقیم تبلیغات، می‌توانید ارزش وب سایت کاری خود را بالا ببرید. به این ترتین سرویس‌های خدماتی مناسب را به مشتریان خود معرفی می‌کنید. شاید تصور کنید که تبلیغات روش مناسبی نیست. در واقع شما به لطف تبلیغات در وب سایت خود، به مشتریان کمک می‌کنید تا کالاها و خدمات مرتبط را به راحتی پیدا کنند.

۹. اطلاع‌رسانی درباره‌ خودتان به کاربران

اطلاع‌رسانی در وب سایت کاری خود

اکثر وب سایت‌های کاری بخشی به نام «درباره‌ی ما» دارند و جالب است بدانید که این بخش از وب سایت، همیشه بیشترین بازدید را دارد. همه انسان‌ها حس کنجکاوی دارند؛ پس بهتر است به مشتریان خود، اطلاعاتی درباره‌ محل شرکت، شماره تلفن‌ها و مدارک تحصیلیتان ارائه دهید.

اما به همین اطلاعات اکتفا نکنید؛ بلکه باید از این بخش، برای ایجاد ارتباط بین خود و مشتریان، بیشترین بهره را ببرید. مثلا دلیل شروع این کار را برای مخاطبین خود توضیح دهید و درباره‌ اشتیاق خود به این حوزه کاری صحبت کنید. همچنین به مشتریان اعلام کنید که چطور به آن‌ها در جهت دستیابی به نیازهایشان کمک می‌کنید. به علاوه، با اشتراک عکسی از خود و کارمندان، می‌توانید بیشتر اعتماد مشتریان را جلب کنید.

۱۰. محتوای رایگان در وب سایت کاری شما

محتوای رایگان مربوط به حوزه کاری خود را فراهم کرده و در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین امکان دانلود آن‌ها را ایجاد کنید تا در صورت لزوم، مطالب را ذخیره کنند. با این عمل، اطلاعات مشتریان خود را بالا می‌برید و آن‌ها را برای تصمیم‌گیری بهتر هنگام خرید، یاری می‌کنید.

این مطالب باید کاملا صریح و بدون استفاده از اصطلاحات سخت و تخصصی، نوشته شوند تا کاربران به راحتی متوجه مفهوم آن‌ها بشوند و با دانش، خرید کنند. در صورتی که مشتریان احساس کنند، شما این مطالب را تنها برای افزایش فروش خود در اختیارشان گذاشته‌اید؛ آن را حذف کرده و به دنبال مطالب مفیدتر می‌روند. اما اگر هدف اول شما افزایش اطلاعات آن‌ها و بعد افزایش فروش باشد، روی نظر مشتریان و همچنین کسب و کار شما، تاثیر مثبت می‌گذارد.

۱۱. ویژگی نهایی برای هر وب سایت

همه‌ ویژگی‌هایی که برای وب سایت‌های کاری بیان شد، مفید هستند اما باید به نکته‌ دیگری هم توجه کرد. فراموش نکنید که طراحی و ظاهر سایت، بسیار مهم است و این که برای هر مطلب، درست ترین جایگاه را در نظر بگیرید، اهمیت ویژه‌ای دارد. می‌توانید به مرور قسمت‌های مختلف را به وب سایت خود اضافه کنید و با این کار، از مفید بودن آن مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

آیا می خواهید تجارت خود را تقویت کنید؟

برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید